Vandaag zijn wij open tot 19:00 uur

Contact

Dag 1 t/m 3 SOEPPERGEZOND!!

Biologisch / Blog / Fit / Food / Healthy / Recepten / Vegan / 5 January 2021

We beginnen onze challenge rustig aan! Als je 1 van deze dingen kan doen per dag ben ik al SOEPPER trots op je! Drink genoeg water & thee tussendoor en probeer minimaal 8 uur te slapen…… We can do this together!

DAG 1

Wakker worden met onze SOEPP detox thee (het recept zullen we snel delen of je kan hem bij ons kopen) en denk aan / schrijf op wat je de komende maand wilt bereiken.

Ontbijt: Havermout met appel, kaneel, gember, kaneel, kardemom en rozijnen. Kijk hier hoe je het moet maken.

Optioneel: power shot (wij maken dagelijks een shot van 240 ml met groentes en een klein beetje fruit, deze vriezen wij in en kan je voor  €3,50 bij ons kopen… Koop je een tas bevroren shots voor de hele week krijg je de tas voor €21) Vandaag: spinazie, bleekselderij & appel.

Lunch: Geroosterde rode bieten en pompoen in kokoscurry met rode quinoa. De rode bieten rooster je in hun geheel in de oven (ongeveer 1 uur op 200 graden). Daarna schil je ze en snijdt ze in blokjes. Snijd de flespompoen in blokjes, besprenkel ze met olijfolie wat korianderpoeder, peper en zout en rooster deze ongeveer een half uur in de oven. Snijd een ui in halve ringen. Fruit deze in een wok of koekenpan met wat olie, korianderzaad, komijnzaad, verse geraspte gember. Voeg dan kokosmelk toe en de geroosterde groenten. Kook de rode quinoa in een aparte pan in water met steranijs en kardemompeulen.

Snack: Humus met groente sticks (zoals bleekselderij, wortel en komkommer)

Avond: Bloemkoolsoep (Inspiratie nodig? Bestel ons Kookboek SOEPPbindt)

Beweegmoment: Maak een wandeling in de buitenlucht en luister eventueel naar een inspirerende podcast!

Dag 2:

Wordt wakker met onze homemade SOEPP detox thee. Adem in voor 5 seconden en adem uit voor 5 seconden. Doe dit 3 minuten lang en je voelt je herboren!

Ontbijt: Soja of kokosyoghurt met homemade granola en vers fruit.

Optioneel: power shot (bijv. rode biet, gember & appel)

Lunch: Lauwwarme kikkererwten salade met gegrilde winterse groenten, boerenkool en hazelnoten. Week de kikkererwten een nacht in water en kook ze in ongeveer een uur gaar (of trek een blik open ;)). Wok de kikkererwten met wat olie, tijm, chilivlokken, peper en zout. Snijd de flespompoen in blokjes, schil de knolselderij en aardperen en snijdt in blokjes en doe ze bij elkaar in de oven met wat olie, tijm, paprikapoeder, peper en zout. Masseer de boerenkool met een tl zout zodat deze wat zachter wordt. Rooster de hazelnoten in de oven of in een pan. Maak een dressing van olijfolie, citroensap en rasp, tahin, gember, peterselie, sojasaus, chilivlokken en zwarte peper. Doe alles door elkaar in een grote kom.

Snack: Handje ongebrande gemengde noten

Avond: Thaise spinaziesoep (Inspiratie nodig? Bestel ons Kookboek SOEPPbindt)

Beweegmoment: zet je favoriete muziek op en ga lekker dansen! Binnenkort deel ik wat leuke spotify lijstje met muziek waar je op kan bewegen!!!!

Dag 3:

Wordt wakker met onze homemade SOEPP detox thee en wees je vandaag bewust (en schrijf dat eventueel op) waar je dankbaar voor bent.

Ontbijt: quinoa pap met kokos, banaan en geroosterde noten. Kook de quinoa met een kaneelstokje ongeveer 20 minuten in kokosmelk (1 deel quinoa, 2 delen kokosmelk). Roer er een handje blauwe bessen door. Garneer met plakjes banaan en geroosterde noten.

Optioneel: power shot (bijv boerenkool, citroen & banaan)

Lunch: Knolselderij-pastinaak puree met aubergine, courgette en champignons in tamari met kasha (geroosterde boekweit). Schil de knolselderij en pastinaken en snijd ze in blokjes. Kook ze gaar in ongeveer 15 tot 20 minuten. Voeg peper en zout toe en een snuf nootmuskaat. Pureer met de staafmixer tot puree. Snijd de aubergine en courgette in blokjes en bak ze in een koekenpan met wat olie en een snuf komijnpoeder ongeveer 5 minuten aan. Voet een scheut tamari toe en de champignons en laat nog even op laag vuur sudderen. Rooster de boekweit in een droge koekenpan tot deze begint te geuren. Breng dan een pannetje water met een snuf zout aan de kook en voeg de boekweit toe als het water kookt. Laat dit ongeveer 8 minuten koken. Giet af en serveer met de puree en tamari groenten. \

Snack: humus met groente sticks (varieer en gebruik een keer paprika i.p.v. wortel)

Avond: Wortelsoep met gember & sinasappel (Inspiratie nodig? Bestel ons Kookboek SOEPPbindt)

Beweegmoment: probeer jezelf uit te dagen om altijd de trap te nemen! Doe je dat al? Neem hem vandaag nog een keertje extra!

SOEPPERLEUK dat je meedoet! Luister vooral goed naar je lijf… Wij zijn geen voedingsexperts en doen vooral wat we denken dat goed is… Heb je tips deel dat met ons!